Oblíbené

28 oblíbených alb 3 oblíbenci

tenjemuj
Do východního výběžku Krkonoš jsem se chystal už dlouho a ani si nepamatuji, kdy jsem tu byl naposled. Dlouho tomu nazpět. Mám spojené vzpomínky s dlouhými přechody s lesními cestami, bez možnosti výhledů. A to jsem se snažil trochu eliminovat a jít místy, kde je na co koukat. Bohužel i zde čím víc "capkáte" po asfaltových silničkách a tak dostanou nohy na frak a to jsem dnes navíc zabíhal nové nízké trekovky
  • minulé úterý
tenjemuj
Po vlně nesnesitelných veder přišel "normální" letní den. Díky Českým drahám jsem opět měnil itinerář svého výletu. Ranní rychlík do Litoměřic mne neodvezl: byl zrušen. Z jakého důvodu jsem se nedozvěděl, prostě vůbec nevyjel. A tak sedám za takřka hodinu déle na vlak osobní a do Litoměřic dojedu. Tady mi samozřejmě ujel autobus, který mne měl převézt do Brozan. Od osobáku se už dostávám jen do Bohušovic nad Ohří a dál do Brozan už po svých po nezáživné silnici, jen část do Brňan po souběžné polní cestě.
tenjemuj
Tak jak jsem psal v minulém albu: nyní se dá turistikovat na horách, kde je nyní chladněji, ale paprskům slunce neuniknete. Opravdu zde bylo chladněji, dokonce dul na hřebenech vítr, až chladný, vybízející si navléknout nějakou bundu. Vyjel jsem autobusem do Slezského sedla pod chatu Špindlerovku a odtud vyrazil po červené TZ směr Sněžné jámy. Odtud přechod kolem Labské boudy na Vrbatovo návrší. Chtěl jsem sejít po žluté TZ na Horní Mísečky, ale cesta je zavřena z důvodu opravy. Prý asi do konce prázdnin, a tak šlapu dolů po silnici, občas si zkracuji po vyšlapaných neznačenkách. Na Mísečkách se krátce zastavím na Harrachově skále na výhledy a pak už spěchám dolů na Labskou k autu. Album by se dalo nazvat zeměpisným slabikářem, popisovaná místa se stále opakují, jen místa fotografování se mění
tenjemuj
I když často chodíme okolo již známých míst, snažíme se používat stále nové nepoznané trasy. Tak tomu bylo i tentokrát. Z Jakuszyce, kam nás dovezl vlak z Tanvaldu, jdeme poprvé. Polská Szrenica, ale i Tvarožník, je jen na krátké zastavení, neboť se nechceme dát pošlapat davy turistikychtivých lidí, kteří z polské strany vyjíždí nahoru lanovkou. Návrat na českou stranu na pivko na Voseckou boudu už je přeci jenom trochu klidnější. Poté už je to víceméně procházka přes Labskou louku ke Čtyřem pánům, Kotelským sedlem na Dvoračky. Zde se už ale nezastavujeme, protože nás začíná trochu tlačit čas, a tak sejdeme do sedla pod Dvoračkami a údolím Huťského potoka sejdeme do Rokytnice nad Jizerou, odkud nás autobus "vrátí" do Tanvaldu kde máme auto. Polojasné počasí bez výrazného horka bylo ideání na tento šmajd
  • 22.6.2019
tenjemuj
Byl to zajímavý pochod Jizerskohorskou přírodou. Jako minulý týden jsme zajeli do Josefova Dolu s tím, že přejdeme Jizerky k severu do Hejnic, ale tentokrát přes Holubník a Ptačí kupy. Leč moje puchýřové postižení ze čtvrtečního šmajdání se ozývalo víc než bylo záhodno, a proto jsme změnili trasu. Měli jsme i další důvody: vedro, dusno a předpovídané bouřky, které bych v těchto partiích zrovna potkat nechtěl. Za Josefodolskou přehradní nádrží jsme proto nezahnuli na Kristiánov, ale pokračovali dál k Šámalově chatě a k hrázi vodní nádrže Bedřichov. Hráz se nedala přejít, byla zavřená, a tak stáčíme kroky k severu podle vody abychom ji zčásti obešli a došli k Závorům. Od Závor po žluté TZ scházíme do Oldřichova v Hájích na vlak. Měli jsme tu neskutečné štěstí: nevěděli jsme kdy má vlak jet, ale když jsme docházeli k zastávce u křížení se silnicí, rozblikaly se výstražná světla, a jen jsme došli na zastávku, vlak zastavil. Průvodčí nám sdělila, že mají 10 minut zpoždění...!
  • 15.6.2019
tenjemuj
Návrat do Jizerských hor. Tak trochu mi byla inspirací Iva a fakt, že má v plánu právě Frýdlantské cimbuří. (Ivo, asi vlastní cimbuří pro Tebe nebude, a i nejbližší přiblížení k němu bude problematické. Ale zrazovat Tě nechci). Start se uskutečnil v Josefáči a stoupání podél potoka Jedlová i s vodopády byl dobrý začátek. Pak ale přijde chůze po panelkách až k centrální magistrále. Prohlídka Jizerskohorského rašeliniště Čihadla, a pak už přes neznačenku pod Smědavskou horu. Odtud už je to co by kamenem dohodil na Polední kameny a posléze na Frýdlantské cimbuří. Zpět následuje sestup do údolí Černého potoka k Polednímu vodopádu. Od něho následuje strastiplná cesta plná kočičích hřbetů, vylepšená nedávno čerstvě napadanými kameny, a to maskované suchým bukovým listím. Nic moc. Ještě zastávka na Hajním kostele , a pak už jen do Hejnic na vlak
tenjemuj
Při dalším výletu na Děčínsko dojíždíme vlakem do Dolního Žlebu. Zde s potížemi vystupujeme sami, ale vlak byl narvaný k prasknutí turisty, směřujícími do saských pískovců. Necháme se převézt přívozem na druhý břeh a zamíříme k ústí Suché Kamenice, kterou projdeme až do Arnoltic. Přes Bynovec se vracíme k Labskému kaňonu a proti proudu Labe se vracíme do Děčína. Naše plánovaná zastávka na děčínském zámku je narušena nepřeberným množstvím lidí: v Děčíně se koná jakási pouť (či co...), všude hraje hudba, všude nějaké atrakce, kličkujeme mezi davy... Proto se rychle dekujeme na nádraží a odjíždíme k domovu
tenjemuj
České Středohoří je pro středočecha dostupné a příjemné prostředí, hlavně oblast kolem Litoměřic, kam nás zaveze přímý vlak z Lysé nad Labem. A tak vyrážím za krásného slunného dne, i když vládnou ledoví mužíci a dávají o sobě vědět i díky větru. Začínám v Liťáku a přes Bílou stráň mířím na Hradiště. Zde se díky větru dlouho nezdržím a pokračuji na další "kamennou horu" Plešivec. Zde se stanete masovým vrahem: je tu všude tolik mravenců, že opravdu nemáte kam šlápnout. A tak se ani zde dlouho nezdržuji, i když výhledy dnes nejsou nejhorší, mířím přes sedlo mezi Deblíkem a Trabicí do Sebuzína. Tady, ač je zde nádraží, vaky většinou nezastavují, a tak máte dvě možnosti: buď autobusem dojet do Ústí - Střekova, nebo podél trati jít přes Církvice (i zde bývala kdysi žel. zastávka) do Libochovan. A druhou možnost jsem si vybral já
tomfo
Nedaleko Kamenné Góry z obce Marciszów se dostanete k jednomu ze sedmi divů Polska. Jedná se o soustavu jezírek, která vznikla propadem starých důlních šachet. Na počátku 18. století se zde těžila pyritová břidlice, na kterou je zdejší půda bohatá. Vznikaly doly, které se postupem času propadly a daly vzniknout překrásným jezírkům. Kysličníky kovů pak způsobují jejich zbarvení do purpurové, žluté, azurové a zelené barvy.
Kolem jezírek vede příjemná trasa, kterou můžete dojít až na vrchol Wielke Kopy ( 871 m.n.m.).
1 komentář
  • 3.5.2019
chata Szwajcarka - Velký Sokolík (642 m) - Husyckie skały - chata Szwajcarka
Janovické rudohoří (polsky Rudawy Janowickie) je nejvýchodnější pohoří Krkonošské oblasti. Nachází se v polském Dolním Slezsku. Spojují Krkonoše na jihu s Kačavskými horami na severu a oddělují Jelenohorskou kotlinu od Lubawské brány.
  • 1.5.2019
tenjemuj
Chtěl jsem si dát trochu do těla, a kde jinde než ve skalách. V Českém Ráji jsem již delší dobu nebyl a tak byla volba snadná. Projít se zelenavší přírodou po starých známých místech a navíc zase prolézt skály na Vepřsku. Sluneční pohoda...
tomfo
Předpověď slibovala krásné počasí a tak jsme se rozhodli jet na víkend do Bánské Štiavnice (UNESCO) a poznávat zdejší okolí.
1. den jsme navštívili hrad Revište, Vyhne - Kamenné more - vrchol Kamenná (495 m), prohlédli jsme si Bánskou Štiavnici
2. den - túra na nejvyšší vrchol Štiavnických vrchů - Sitno (1009 m), hrad Sitno, Tajch Počúvadlo, skalní obydlí Brhlovce a cestou domů Levický hrad.
  • 30.3.2019
tenjemuj
Dalším výletem do "ciziny" byl jen přeshraniční.Zajeli jsme vlakem do Dolního Žlebu a pak už po svých přes zaniklou obec Klopoty k hraničnímu potoku po Klopotech pojmenovaném. Měli jsme dva cíle. Dvě malé příhraniční stolové hory v Sasku: Zirkelstein s nádhernou vrcholovou skálou a Kaiserkrone, sice nižší, ale s bližší vyhlídkou na skály při břehu Labe. Návrat v nádherném slunečným jarním dnu byl po břehu Labe po cyklostezce zpět do Dolního Žlebu na vlak
  • 30.3.2019
4 komentáře
  • letos v březnu
tomfo
Cesta k oknu trvá přibližně hodinku od vrchní stanice lanovky na Kanin, převýšení cca 200 m. Těsně pod oknem je terén náročnější, ale s pomocí rodičů zvládnou i děti. Vede tam via ferrata Prestreljenik.
Slap (vodopád) Virje - pohodová procházka,která začíná ve vesničce Plužna, kde je možné nechat auto. Cesta vede po asfaltové silnici - směrem k vodopádu dolů, ale zpět je potřeba metry zase nastoupat. Ale není to nic strašného a dá se to. Vodopád za to uričtě stojí.
  • červenec 2018 až březen 2019
tomfo
Jižně od Vsetína, nedaleko obce Pulčín ve Zlínském kraji, se nachází největší pískovcové skalní město v moravských Karpatech - Pulčínské skály. Ve středověku stával na vrcholu skal hrad Pulčiny, dnes ho připomínají už jen schody vytesané do skály. K nejznámějším částem skalního města patří skály Zámčisko, Pět kostelů a Izby. Nacházejí se v nadmořské výšce 600 až 750 metrů, jejich výška je i 20 metrů a délka až 250 metrů. Skalní labyrint je rozeset na úpatí kopce Hradisko.
V minulosti využívali Pulčínské skály jako svůj úkryt zbojníci. A také lidé z okolí, kteří se v nich ukrývali před nájezdníky z Uher. Ke skalám se váže i několik zajímavých pověstí.
3 komentáře
  • 9.9.2018
tomfo
Trasa: sedačkovou lanovkou ze Szczawnice na Palenicu (722 m) a odtud nádherná hřebenovka panenskou přírodou - Szafranówka (742 m) - Wysoki Wierch (Šlachovky 899 m) - Vysoké Skalky (Wysoka) 1050 m - soutěska Wawoz Homole - Jaworki a zpět autobusem do Szczawnice.

Vysoké Skalky (polsky Wysoka nebo Wysokie Skałki, 1050 m n. m.) jsou nejvyšším bodem Pienin. Patří mezi vrcholy Koruny hor Polska. Nacházejí se nad vsí Stráňany asi 13 km severně od Podolínce a 12 km severozápadně od Staré Ľubovni přímo na slovensko-polské státní hranici. Slovenská část leží na území okresu Stará Ľubovňa (Prešovský kraj), polská v okrese Nowy Targ (Malopolské vojvodství). Hora se nachází v hlavním hřebeni Malých Pienin mezi Šľachovkami (899 m) a Vysokou (1 013 m). Jižní svahy spadají do údolí říčky Lipník, severní do údolí řeky Grajcarek. Na polských svazích se nachází Přírodní rezervace Wysokie Skałki. Z vrcholu je za dobrých podmínek daleký rozhled.
  • 24.8.2018
tomfo
Skalnaté pleso - Lomnické sedlo - Veľká Lomnická veža - Skalnatá chata - Lomnická vyhliadka - Zamkovského chata - Obrovský vodopád - Hrebienok
Nejmladší dceru bolely nožky po včerejší túře a tak se tatínek obětoval a šel si s ní zaplavat do Popradu do Aquacity a zbytek rodiny využila krásného počasí k jednoduchému treku s překrásnými výhledy :-)
  • 23.8.2018
tomfo
Lanovkou na Skalnaté pleso (1754 m) a poté Tatranskou magistrálou na Veľkou Svišťovku (2038 m). Ze Sedla pod Svišťovkou jsme sestoupili k chatě do Doliny Zeleného plesa a pak na autobus do Kežmarskej Bielej vody.
4 komentáře
  • 22.8.2018
tomfo
Ze Ždiaru v Tatrách (kde jsme byli ubytováni) jsme si na jeden den "odskočili" do Polska do Sadeckých Beskyd ( Beskid Sądecki). Navštívili jsme Unesco dřevěný kostel sv. Jakuba v Powroźniku, vyjeli jsme lanovkou na vrchol Jaworzyna Krynicka (1114 m) s nádhernými výhledy na Sadecké Beskydy. Je to především lyžařské středisko. Poté jsme se prošli po lázeňském městečku Krynica - Zdrój. A nakonec jsme navštívili zajímavě řešenou rozhlednu WOLA KROGULECKA (550 m) s výhledy do údolí řeky Popradu a na Sadecké Beskydy.
2 komentáře
  • 20.8.2018
tomfo
Nádherné výhledy na Belianské Tatry, Pieniny a Zamaguří. Určitě doporučujeme návštěvu chodníku spíše ve všední dny, mimo víkendy, svátky a prázdniny. Jinak vám zážitek z krásné přírody pokazí neskutečné množství lidí. My tam bohužel byli v sezóně o letních prázdninách, kdy to tam pomalu praskalo ve švech :-( Výhledy jsou ale fantastické......

Chodník korunami stromov Bachledka sa nachádza na hrebeni Spišskej Magury, na hranici Pieninského a Tatranského národného parku. Miernym stúpaním Vás bezpečne zavedie zo zeme až do výšky 24 metrov priamo ku korunám stromov. Ukážeme Vám v čom je miestna príroda jedinečná. Stanete sa súčasťou lesného života a spoznáte mnoho živočíchov a rastlín, ktoré nájdete len málokde. Trasa o dĺžke viac ako 1 234 m Vás prevedie druhovo pestrým lesom, kde na Vás čakajú rôzne prekvapenia a poučenia. Úplne si Vás získa výhľad z panoramatickej podesty 32 metrov vysokej veže. Naskytne sa Vám dychberúci výhľad na Belianske Tatry, Pieniny a malebné Zamagurie.
  • 19.8.2018
tomfo
Lanovkou do Snilovského sedla, poté lehký výšlap na Veľký Kriváň a pak za občerstvením na Chatu pod Chlebom :-)